header image
15 september 2020

Roospas bestaat 2 jaar

Om de binding met de binnenstad te vergroten en combinatiebezoek te stimuleren is op 1 september 2018 het loyaliteitsprogramma ROOS24 geïntroduceerd. Deze maand bestaat de Roospas twee jaar. Meer dan 18.000 mensen hebben een Roospas op zak. “ROOS24 is uniek in Nederland en blijft zich door ontwikkelen”, aldus Saskia Nieuwesteeg, directeur van Bureau Binnenstad. In dit artikel geeft zij een toelichting.

“Roosendaal is een gastvrije stad en de samenwerking tussen verschillende partijen in de binnenstad is op orde. Dat zorgt voor veel daadkracht. ROOS24 is daar een prachtig voorbeeld van. Dit loyaliteitsprogramma is in 2018 gezamenlijk opgepakt door de gemeente Roosendaal, ondernemers en vastgoedeigenaren. Vanuit de Smart City Roosendaal B.V. geven zij hier, sinds die tijd, gezamenlijk invulling aan. Om een dergelijke loyaliteitsprogramma daadwerkelijk van de grond te krijgen is daadkracht nodig en een enorme inzet van alle partijen. In Roosendaal is dit gelukt en het programma is steeds meer gaan leven. Dat maakt het heel bijzonder.”

Roos Cadeaukaart

“Het afgelopen jaar is ROOS24 uitgebreid met de (digitale) ROOS Cadeaukaart. Een lokale cadeaukaart die heel goed aansluit bij de roep om meer lokaal te winkelen en daarmee ondernemers te ondersteunen. Deze lokale Cadeaukaart is een mooi vervolg op de Roospas en er zijn steeds meer cadeaukaarten in omloop. Voor ondernemers is dit een belangrijke pluspunt voor deelname. Naast de Roospas en Roos Cadeaukaart blijven we het online platform en de social media kanalen van ROOS24 verder ontwikkelen. Dit is een belangrijk informatiekanaal voor frequente bezoekers aan de binnenstad.”

Doorontwikkeling ROOS24

“Terugkijkend op de afgelopen 2 jaar heeft ROOS24 zijn meerwaarde bewezen en zijn we dit verder aan het uitbouwen. Voor de doorontwikkeling van ROOS24 hebben we de afgelopen maanden geïnvesteerd in het proces rondom het contactloos parkeren met de Roospas. Dit is eenvoudiger en duidelijker gemaakt. Ook zijn de cadeaus van het spaarprogramma in september vernieuwd. En de komende maanden werken we aan de ontwikkeling van een app die op termijn de fysieke Roospas gaat vervangen. Deze app biedt de bezoeker aan de stad nog veel meer voordelen. Het is een musthave voor de toekomstige bezoeker aan onze binnenstad.”

Nominatie NRW Marketing Award 2020

“Roosendaal heeft met ROOS24 iets unieks in handen. En dat blijkt. Op 13 maart 2020 is ROOS24 genomineerd voor de NRW Marketing Award. De NRW Awards zijn dé nationale erkenning voor het meest inspirerende winkelgebied, initiatief of thesis in de winkelvastgoedsector. In november bezoekt de jury de Roosendaalse binnenstad. Natuurlijk hopen we deze prijs in ontvangst te nemen, maar deze nominatie is al een hele mooie waardering voor dat wat we in Roosendaal hebben bereikt.”