header image
30 november 2020

ROOS24 in de spotlights bij NRW Marketing Festival

Tijdens het online NRW Marketing Festival op vrijdag 27 november stond het loyaliteitsprogramma ROOS24 landelijk in de spotlights. Het programma heeft veel indruk gemaakt bij de jury van NRW Marketing Award 2020. Het collectieve en lokale karakter sluit goed aan bij de behoefte van consumenten, juist in deze Coronatijd. Deze nominatie is daarmee meer dan verdiend. De NRW Marketing Award ging dit jaar naar LEV Beverwijk.

Een warm welkom voor bezoekers aan de binnenstad

Ad Dekkers en Saskia Nieuwesteeg, directie Bureau Binnenstad, gaven tijdens het NRW Marketing Festival een reactie. “Hoewel we de NRW marketing Award niet hebben gewonnen, zijn we zijn meer dan trots op de nominatie. Dit hebben we samen voor elkaar gekregen. Ondernemers, inwoners, gemeente en vastgoed, iedereen heeft zich hiervoor ingezet en er geloof in gehad. ROOS24 is een warm welkom voor alle bezoekers aan onze binnenstad en heeft een groot effect op de beleving en waardering voor de winkels en horeca. Twee jaar geleden is de Roospas gelanceerd en inmiddels zijn er al meer dan 19.000 consumenten in het bezit van de pas. Een mooi resultaat. Maar we hebben nog volop ambities. Deze maand introduceren we de ROOS24 App waarmee sparen nog gemakkelijker wordt. We kijken ook naar verdere uitbreiding van de toepassingen. Daarnaast is de Roos Cadeaukaart in Roosendaal steeds meer een begrip, zeker nu in deze decembermaand. We verwachten dat er meer winkels en horecazaken in de binnenstad gaan aansluiten, dat biedt bezoekers nog meer voordelen.”

ROOS24, hét spaarprogramma van de binnenstad

Het loyaliteitsprogramma ROOS24 is in september 2018 gelanceerd door Smart City Roosendaal B.V. waarin gemeente, vastgoed, ondernemers, inwoners, de cultuursector en Citymarketing participeren. Met ROOS24 willen deze partijen de aantrekkingskracht van de binnenstad vergroten door bezoekers te belonen voor hun aankoop. Daarnaast draagt het bij aan een toename van combinatiebezoek en een langere verblijfsduur. Het spaarprogramma heeft bovendien een koppeling gemaakt met parkeren. Met de Roospas kunnen consumenten sparen voor gratis parkeerminuten. Dit is uniek in Nederland. Meer dan 60 winkels en horecazaken in de binnenstad nemen deel aan ROOS24 dat bestaat uit het online platform ROOS24, de Roospas, de Roos Cadeaukaart en binnenkort de ROOS24 app.

Lees ook het artikel in de de online SCN NRW Marketing Special 2020.