header image
29 oktober 2020

ROOS24 genomineerd voor NRW Marketing Award 2020

ROOS24 is één van de vier genomineerden voor de NRW Marketing Award 2020. Het loyaliteitsprogramma ROOS24 heeft op creatieve en succesvolle wijze een bijdrage geleverd aan de waardering van de Roosendaalse binnenstad en de binding met de bezoeker versterkt. Op donderdag 19 november worden voor deze nominatie filmopnames gemaakt in de Roosendaalse binnenstad. Tijdens het online NRW Marketingfestival op vrijdag 27 november wordt de winnaar bekend gemaakt.

Bezoekers belonen voor aankoop

Het loyaliteitsprogramma ROOS24 is in september 2018 gelanceerd door Smart City Roosendaal B.V. waarin gemeente, vastgoed, ondernemers en inwoners participeren. Met ROOS24 willen deze partijen de aantrekkingskracht van de binnenstad vergroten door bezoekers te belonen voor hun aankoop. Daarnaast draagt het bij aan een toename van combinatiebezoek en een langere verblijfsduur. Het spaarprogramma heeft bovendien een koppeling gemaakt met parkeren, wat uniek is in Nederland. Meer dan 60 winkels en horecazaken in de binnenstad nemen deel aan ROOS24 dat bestaat uit het online platform ROOS24, de Roospas, de Roos Cadeaukaart en binnenkort de ROOS24 app.

Unieke aanpak in Roosendaalse binnenstad

“De nominatie voor de NRW Award is een erkenning voor de aanpak en de inzet in de Roosendaalse binnenstad waarbij we samen een uniek loyaliteitsprogramma hebben vormgegeven. ROOS24 is een warm welkom voor alle bezoekers aan onze binnenstad en heeft een groot effect op de beleving en waardering voor de winkels en horeca. Samen gaan we voor een bruisende binnenstad. Deze award onderstreept onze unieke aanpak en motiveert ons ook om onze toekomstige ambities waar te maken”, aldus de binnenstadsdirectie Ad Dekkers en Saskia Nieuwesteeg.

Nationale erkenning

De NRW Marketing Award is dé nationale erkenning voor het meest inspirerende winkelgebied, initiatief of thesis in de winkelvastgoedsector. Winnaars van een NRW Award worden gezien als een kwaliteitsbenchmark en hebben een aantoonbare voorbeeldfunctie voor de bedrijfstak. Dit jaar worden de awards uitgereikt tijdens het online NRW Marketingfestival op 27 november 2020. De Marketing Award voor de organisatie die het beste scoort in de categorie campagnes, events, branding en merkbelofte. De Creativity Award voor de organisatie met het meest creatieve concept.

Naast ROOS24 zijn de AaBe Fabriek (Tilburg), LEV – Lekker Eigenwijs Verrassend (Beverwijk) en Naoberschap (Winkelcentrum Zuid Enschede) genomineerd voor deze jaarlijkse award.